Jeg kjøpte drømmebåten som skulle vise seg å bli et mareritt. Det var store feil og mangler, men selgeren stod på sitt. Da hadde jeg ikke noe annet valg enn å ty til advokatbistand for å få pengene tilbake.

Advokatforsikring Båt gir deg:

  • Tilgang på advokatbistand ved tvister etter kjøp av båt, -utstyr, -tjenester eller skadeoppgjør.
  • Hjelp til å ta kontakt med selger og skrive nødvendige klager.
  • Hjelp til å ta nødvendige rettslige skritt, dersom det er nødvendig
  • Dekning av alle utgifter til advokat.

Advokatforsikring Båt gjelder for kjøp av varer og tjenester som er kjøpt som privatperson til privat bruk. Forsikringen dekker juridisk bistand fra advokater i Legal Insurance Groups nettverk ved forsinkelser/mangler ved varen/tjenesten som oppdages i forsikringsperioden.

Advokatforsikring Båt er en integrert del av Lystbåtforsikring som leveres av Søderberg & Partners AS.

Les mer om forsikringen hos Søderberg & Partners.
Båtlivet har mange gleder, men også noen fallgruver. Hvis du ikke får det du har betalt for eller blitt lovet, til avtalt tid eller avtalt pris, hjelper det å kjenne til dine rettigheter som forbruker. Vår Advokatforsikring Båt gir deg trygghet på veien til båtlivets gleder.
|Silje Aune Gammelli
|Daglig leder
|Legal Insurance Group

Takk!

Sola skinte og speilet seg i vannskorpa, og vi hadde god vind på vei ut av Drøbaksundet. Det var ikke mye som kunne spolere en perfekt sommerdag i seilbåten jeg hadde kjøpt sammen med noen kamerater bare tre uker tidligere. Vi skulle akkurat til å sette seil da motoren begynte å fuske, før den stanset helt. Ved nærmere ettersyn fant vi ut at motorrommet var fullt av vann.

Det ble med andre ord ikke tid til så altfor mye idyll, og dagen gikk med til å avtale slepehjelp og reparasjon av båten. Jeg kontaktet selger dagen etter, men han fraskrev seg alt ansvar og påstod at det aldri hadde vært noen problemer med båten så lenge han hadde hatt den.

Til slutt hadde jeg ikke så mye annet valg enn å benytte meg av Advokatforsikring Båt. Jeg opplyste om at jeg ikke ønsket å heve kjøpet av “drømmebåten”, men ønsket at selger skulle dekke utgiftene for reparasjon. Advokaten forstod raskt at jeg hadde retten på min side og tok seg av all korrespondanse med selger og selgers advokat.

Enden på visa ble at jeg fikk dekket alle utgifter og fikk beholde seilbåten.

Kontaktinformasjon

Universitetsgata 8, 0164 OsloTelefon: +47 21 41 59 15E-post: post@legalinsurance.no